2013. december 19., csütörtök

Ünnepi linzercsillagok

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
25 dkg margarin
25 dkg porcukor
1 csipet só
1/2 cs. sütőpor
1 db egész tojás
1 db tojássárgája
1 kisebb narancs
+ lekvár
porcukor
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, és belekockázzuk a margarint. Két kezünk közt jól elmorzsoljuk, majd belemérjük a porcukrot, a sót és rászórjuk a sütőport. A jól megmosott és szárazra törölt narancs felének a héját belereszeljük, és az egész a levéből is csorgatunk majd annyit a tésztához, hogy egy jól gyúrható masszát kapjunk. Mehet bele az egész tojás, és egy másiknak a  sárgája. Jól összedolgozzuk, majd 3-4 mm vastagra nyújtjuk a tésztát, és egy csillag szaggatóval megformázzuk. sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk, és előmelegített sütőben világosra sütjük. Ha kihűlnek, akkor ízlés szerinti lekvárral megkenjük, és kettesével összeragasztjuk a csillagokat. Porcukorral megszórva kínáljuk.



Az ünnep már most tényleg a kertek alatt jár. S ahogy bejgli nélkül nincs karácsony, úgy a linzer valamilyen változatának is illik ilyenkor ott lennie a süteményes tányéron. Én most ezt a receptet választottam, amit még anyukámtól örököltem. Nem pont úgy készítem, mint Ő tette, de szuper kis tésztácskák kerekedtek belőle ma délelőtt. A halványan narancsos ízhatást megspékeltem azzal, hogy fahéjas szilvalekvárral ragasztottam össze a linzerpárokat. Olyan igazi kis "karácsony ízű" csillagokként várják egy légmentesen zárható dobozban, hogy eljöjjön az ő idejük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése