2013. december 30., hétfő

Zöldfűszeres aprópogácsa

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
20 dkg zsír  (finomabb, ha valami sült zsír kerül bele)
1 kis doboz kefír
2 tk. só
2 ek apróra vágott zöldfűszer keverék vagy metélőhagyma
2 db tojás
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, majd a hideg zsiradékot eldolgozzuk kezünkkel benne. Közben az élesztőt  belemorzsoljuk a szoba hőmérsékletű kefírbe, és hagyjuk, hogy kicsit felfusson. A zsíros liszthez ütjük a tojásokat, megszórjuk sóval és a zöldfűszerrel. Hozzáöntjük az élesztős kefírt, és alaposan összedolgozzuk a tésztát. Letakarva meleg helyen addig pihentetjük, míg a tészta szépen megemelkedik. Ekkor lisztezett munkafelületen kb. másfél ujjnyi vastagra nyújtjuk, és kicsi formával kiszaggatjuk. Tepsire sorakoztatjuk, és negyedóra pihenés után mehet is a forró sütőbe. Világos arany színűre sütjük.




Holnap beköszönt az év utolsó napja. Nem igazán csinálok nagy csinadrattát a dologból, annál is inkább, mert a drágámnak ez a nap éppen egy éjszakás műszakot jelent este héttől. Így ketten leszünk Bencével. De a pogácsa akkor sem hiányozhat. A legutóbbi kolbász sütésből megmaradt zsírt a hűtőbe tettem, gondoltam, majd felhasználom valamihez. És milyen jól jött most! Isteni omlós és ízletes lett tőle  a pogácsa. Persze sima zsírral, vagy margarinnal ugyanúgy elkészíthető. Margarinból és 25 dkg-ot javasolok ennyi liszthez. Bevallom, ennek a tésztának a kidolgozása sem tapad a kezemhez, elvégezte helyettem a "piszkos munkát" a kenyérsütőm, én már csak tálba tettem kelni, majd nyújtottam, szaggattam :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése