Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2014. január 22., szerda

Brassói pecsenye

Hozzávalók:
1 kg krumpli
70 dkg sertéshús
1 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
4 ek. olaj
1 tk. őrölt bors
1 ek. só
ízlés szerint ételízesítő
1 kk. morzsolt kakukkfű vagy majoranna (ez el is maradhat)
+ olaj a sütéshez
Elkészítés:
A krumplit sós vízbe tesszük, héjastól megfőzzük. Ha kihűlt, megtisztítjuk és félre tesszük, had szikkadjon egy kicsit. A húst kockákra vágjuk. A hagymát nagyon apróra vagdaljuk a fokhagymával együtt, majd olajon üvegesre pároljuk. Rátesszük a húst, fehéredésig pirítjuk, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és kevés vizet öntve alá, fedő alatt megpároljuk. Aki úgy gondolja, az puhulás után egyből itt a serpenyőben vagy edényben piros ropogósra sütheti. Én nem ott szoktam. Az olajsütőben olajat melegítek, s abban pirosra sütöm a párolt húst és az idő közben kockára vagdalt főtt krumplit. Tálra szedve összekeverem, megszórom kis ételízesítővel és morzsolt kakukkfűvel, majorannával, és már tálalom is.



Lehet, hogy így elsőre kicsit maceránsnak tűnik, de nem az. És az íz, az a kívül ropogós, belül mégis puha krumpli, a finom pörköt kapott hús mennyei ízkeveréke semmihez sem fogható :-) Több féle képen kipróbáltam már a brassóit, nekünk ez a változat jött be leginkább.
A másik fontos dolog, amit még el akarok mondani, hogy ezzel a módszerrel nagyon finoman elkészíthető szójakockából is. Vegetáriánus rokonok, barátok legnagyobb megelégedésére, ezt tapasztalatból mondhatom. Ha  a szójás verzió mellett döntünk, akkor csak annyiban módosul, hogy as szóját előzőleg beáztatjuk 1-2 órára delikátos vízbe, de aztán ha jól lecsepegtettük, ugyanúgy járunk el vele, mint a húskockákkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése