2014. január 19., vasárnap

Vendégváró csirkecombok

 Hozzávalók:
6 db egész csirkecomb
4 db szikkadt zsemle
2 db nagyobb tojás
20 dkg csirkemáj
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
2 ek. vágott petrezselyemzöld
4 nagyobb fej gomba
2 ek. olaj
ételízesítő ízlés szerint
1 tk. őrölt bors
csirke fűszersó

 Elkészítés:
A zsemléket langyos vízbe beáztatom, majd alaposan kicsavarom és egy tálba teszem. A hagymát és fokhagymát apróra vagdalom, serpenyőben kevés olajon pirítom. Közben összevagdalom a májat és a gombát, ezek is a hagymához kerülnek. Megszórom őrölt borssal és összepirítom. Ha készen van, mehet a zsemléhez. a tálba ütöm a tojásokat, rászórom a petrezselyemzöldet, az ételízesítőt, őrölt borsot, és kézzel vagy kanállal összedolgozom. A csirkék bőrét óvatosan fellazítom, és megtöltöm a májas-gombás töltelékkel. Nem szabad azért nagyon ducira
csinálni, mert esetleg sütés közben a bőre szétnyílhat. Megtűzöm fogpiszkálóval, beszórom csirke fűszersóval és a tepsibe sorakoztatom.  Csak vizet öntök alá, elég zsiradék kisül majd belőle. Lefedem egy darab alufóliával, és előmelegített sütőbe dugom közepes lángon. Egy órát hagyom így párolódni, majd leveszem róla a fóliát, kicsit meglocsolgatom a keletkezett szaftos lével, majd fólia nélkül nagyobb lángon visszateszem pirulni. Ha marad pár fej gomba, ilyenkor mellé lehet dobni, szépen megsül.
Én most "habos" krumplipürével tálaltam.


Hétvégén vendégeink voltak, imádott férjecském születésnapját tartottuk. A kamasz gyerekeknek pizzát sütöttem, a felnőtteknek pedig többek között ezt a vendégváró töltött csirkét készítettem. Mindenkinek nagyon bejött a töltelék, finom ízt adott neki az előre párolt-pirított hagyma-máj-gomba keverék. Még kora reggel megsütöttem, így mire tálalásra került sor, már szépen ketté tudtam vágni a combokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése