2014. február 15., szombat

Gyros pitában

Hozzávalók a pitához:
45 dkg finomliszt
1 kk. só
1 csipet cukor
2,5 dkg élesztő
1 ek. étolaj
3 dl víz
Elkészítés:
A hozzávalókat -mint más kelt tészta esetében- én a kenyérsütőbe pakoltam, és a gép bő tíz perc alatt szépen kidolgozta nekem. Tálba tettem a fényes tésztagolyót, letakartam és a szoba melegében hagytam, hogy duplájára dagadjon. Utána kicsit átgyúrtam, és megpróbáltam igazságosan hat részre osztani. Kis gombócokat formáztam a darabokból, hogy könnyebb legyen fél centi vastag köröket formáznom belőlük a nyújtófával. Vékony sütőlemezre pakoltam, és ismét hagytam egy jó húsz percet pihenni. Egyszerre három fért a lapra, ezek mentek először a forró sütőbe, ahol nekem hat percet töltöttek. Ez persze sütő függő is. Ennyi idő kellett, hogy szép dagi lufikká nőjenek. Kiszedtem, és mehetett is be  a következő adag. A levegőn nekem aztán kicsit összeestek, gondolom a forró sütő és a hűvösebb konyha közötti hőmérséklet különbség miatt, de ez nem vont le az értékükből.
Még tegnap este előkészítettem a húst, ennek és az összeállításnak a leírása megegyezik a korábban torillában készített gyrosoméval, ezért ide teszem a linket, s rákattintva meg lehet nézni a folytatást.


http://ugymintotthon.blogspot.hu/2013/07/gyros-tortillaba-toltve.html

A különbség csak annyi, hogy most friss zöldségek hiányában zacskós salátamixet tettünk a pitákba.
Ebédkor egy éles késsel zsebet vágtam a pitákon, s ki-ki ízlése szerint megpakolta hússal, salátával és mártással.


Kicsit lazább ebédet akartam mára. Valami olyat, ami finom és laktató, de mégsem a szokásos "kanalazom a levest, eszem a másodikat". A gyros pedig nagy kedvenc, ezért úgy gondoltam, legyen ez a mai asztalra való :-) De hogy újítsunk is valamit, pitákat gyártottam. Régen kaptam már egy ismerőstől ezt a receptet, de valahogy mindig ózkodtam tőle, nehéznek gondoltam. Pedig felesleges volt az aggodalom! Remek kis ebédet tettem ma is a fiúk elé :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése