2014. február 9., vasárnap

Lekváros bukta

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
1 dl olaj
2,5 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
5 ek. cukor
1 db tojás
1 csipet só
+ valami nem túl folyós, sütésálló lekvár
Elkészítés:
Nálam a kelt tészta készítése mindig ugyanúgy történik. Előcipeltetem valamelyik fiúval a spájzból a kenyérsütőt, leteszik a konyhapultra, én pedig szép kényelmesen belemérem a hozzávalókat. Először belecsorgattam az olajat, beleütöttem a tojást, hozzáöntöttem a kimért és meglangyosított tejet. Erre jött a liszt, egyik sarokban a csipet só, másikba a cukor, majd a tetejére rámorzsoltam az élesztőt. És máris elindult a dagasztó kelesztő program, s most hagytam, hogy szép kényelmesen leketyegtesse a másfél órát. Van amikor a dagasztás után kiveszem egy tálba a fényes tésztagombócot, és letakarva meleg helyen hagyom duplájára nőni. Most azonban ezt a feladatot is a kenyérsütő végezte. Én már csak lisztezett felületen kicsit átgyúrtam, majd ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, és megpróbáltam lehetőleg egyforma négyzetekre vágni. Minden négyzetre tettem Bence kedvenc csokis-mentás meggylekvárjából, amit a nyáron főztem. Aztán a két szélét behajtottam a tésztának, feltekertem, és egy kerámia sütőtálba egymástól két ujjnyi távolságra bepakoltam a buktákat. Hideg sütőben kezdtem sütni, így míg bemelegedett a tűzhely, addig a bukták is újra megkeltek odabent. Amikor már láttam, hogy van egy kis "kérge" a tésztának, kicsit megspricceltem vízzel, majd hagytam, hogy szép aranyszínűre süljön minden darab. Kivéve még melegen tányérra sorakoztattam, és megszórtam porcukorral.


Holnap hétfő, tehát iskola nap. Adja magát, hogy valamit a tízórais tasakba is kell tenni, nem csak a reggelizős tányérra. Így aztán közös döntéssel buktákat sütöttem, amiből nem csak Bene tud vinni, de apukája is csipegethet majd este az éjszakás műszak alatt :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése