2014. március 7., péntek

Borzas sertésmáj

Hozzávalók:
50 dkg sertésmáj
2 db tojás
2 szem krumpli
15 dkg liszt
1 kk. majoranna
1 csipet őrölt bors
ízlés szerint só vagy ételízesítő
+ olaj a sütéshez.
Elkészítés:
A májat megmosom, majd papírtörlővel leitatom róla a nedvességet. Kisujjnyi vastag szeletekre vágom. Egy tálba beleteszek három evőkanál lisztet, egy másikba beleütöm a tojásokat, és a reszelő kicsi lyukán hozzáreszelem a burgonyát. Beízesítem sóval, majorannával és borssal, majd annyi lisztet teszek hozzá, hogy lapcsánka állagú masszát kapjak. Egy serpenyőbe odateszem melegedni az olajat, majd a májszeleteket lisztbe forgatom, aztán belemártom a masszába, villával rányomkodom, és egyből a forró olajba teszem. A tetejére még ekkor lehet halmozni a masszából, mire fordítani kell, kicsit megköt az is, nem csúszik le. Közepes lángon sütöm, ügyelve arra, hogy ne égjen meg, ugyanakkor szaftos, de ne véres legyen tálaláskor. Köretnek párolt zöldséget vagy salátát adhatunk mellé.




Nagyon szép friss sertésmájat vettem a hentesnél. Egy részéből pirított májat készítettem holnapra munkába vivős ebédnek a férjemnek, a nagy egész részét pedig felszeleteltem, s azon tanakodtam, mivel "bolondíthatnám" meg egy kicsit. Ez lett belőle :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése