2014. március 20., csütörtök

Krémes tejberizs

Hozzávalók:
25 dkg kerek szemű rizs
8 dl tej
3 dl víz
5 dkg margarin
2 db tojás
3 ek. kristálycukor
1 kk. őrölt fahéj
1 kk. reszelt citromhéj
csipetnyi só
Elkészítés:
A rizst kimérjük, majd egy lábosba tesszük. Rádobjuk a sót, hozzámérjük a margarint és a vizet, valamint egy kanálnyi cukrot. Kis lángon kezdjük főzni. Amikor már majdnem teljesen beitta a vizet, akkor jöhet hozzá a tej, az őrölt fahéj, és a citromlé. Krémesen lágy, puha rizst fogunk kapni, amin elég sok lesz a szaftos lé, de ez csak a látszat. Míg párolódik a tejben a rizs, addig a tojásokat ketté választjuk. A sárgájukat szép fényesre keverjük a cukorral, a fehérjéket pedig kemény habbá verjük. Amikor már puha a rizs, óvatosan belekeverjük a cukrot tojássárgákat, ez majd sűrít még rajta egy kicsit. Pár percig kevergetjük, majd elzárjuk a lángot, és levesszük a gázról a lábost, ne melegedjen alulról tovább. A tojáshabot óvatosan belekeverjük. Lefedjük, és hagyjuk egy tíz percet még pihenni, aztán tányérokba szedve megszórjuk ízlés szerint kakaóporral, fahéjjal, reszelt csokoládéval.






Bence a tejbegrízt nem igazán szereti, inkább tejberizs párti. Ez azért is érdekes, mert köretben viszont nagyon ritkán eszi meg a rizst, szerintem csak a kínai fogásokkal. Ma viszont azt ígértem neki, hogy mivel csak ketten ebédelünk itthon, valami finommal várom majd haza a suliból. Nézelődtem a neten, s ennek a receptnek az eredetijét a nosaltyn találtam. Kicsit módosítgattam rajta, és egy nagyon habos, könnyű és ízletes tejberizs lett a végeredmény. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése