2014. március 10., hétfő

Meggyes-mákos pite

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
10 dkg margarin
10 dkg zsír
1 db tojás
10 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
5 dkg darált mák
csipet só
Tölteléknek:
1 kis üveg darabos meggylekvár (vagy lecsöpögtetett meggybefőtt)
Elkészítés:
A lisztet a sütőporral egy tálba szitáljuk, és hozzá adjuk a kimért margarint és zsírt. Aki nem akar zsírt is használni, nyugodtan tegyen csak margarint bele. Én azért feleztem meg, mert így egy igazán omlós, porhanyós tésztát kaptam, s most erre vágytam. A zsiradékot két kézzel elmorzsolgatjuk a liszttel, majd hozzáadjuk a cukrot, a darált mákot, a sót és a tojást. Jól összedolgozzuk, és egy fóliával letakarva fél órára a hűtőbe tesszük pihenni. Utána átgyúrjuk, kétfelé vesszük. Egy nem túl nagy (Átlag 25x20-as) sütőformát előkészítünk, ha fenn áll a leragadás veszélye, akkor margarinnal kikenjük, kicsit ki is lisztezzük. A tészta egyik felét belenyújtjuk, vagy ha ehhez nincs kedvünk, kézzel szépen beleigazgatjuk. Mehet rá a darabos meggylekvár, jusson mindenhová! Utána a másik lapot kinyújtva ráhelyezzük, ha van kedvünk, kicsit megmintázzuk, és előmelegített sütőbe téve kb. 25 perc alatt megsütjük. Ha kihűlt, akkor kockákra vágjuk, és porcukorral megszórva kínáljuk.


Vendégvárós-kávézós délutánunk lesz. S a beszélgetés mellé ilyenkor mindig szoktam valami kis süteményt is kínálni. Tegnap felfedeztem a spájzban a polcot rendezgetve, hogy van néhány olyan üveg lekvárom, ami nyári lustaságom eredménye, azaz nem daráltam össze a magozott meggyet, mielőtt a kenyérsütő tartályában lekvárt varázsoltattam volna  a géppel belőle. Egy ilyen pitébe azonban álmodni sem lehetne jobb tölteléket, mint a darabos, harapható meggyszemek, édes zselével körbevonva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése