2014. március 15., szombat

Pikáns kuglóf

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
20 dkg cukor
4 db tojás
1/2 cs. sütőpor
1 dl langyos tej
1 dl olaj
5 dkg étcsokoládé olvasztva
1 db citrom reszelt héja
1 kk. összemorzsolt levendula virág (ez el is maradhat)
Elkészítés:
A tojásokat ketté választjuk. A fehérjéből kemény habot verünk, és félretesszük. A sárgákat egy tálba öntjük, hozzámérjük a cukrot, és jól kikeverjük. Ha már szép fényes krémszinű, akkor hozzáöntjük az olajat és a tejet, majd beledolgozzuk reszelt citromhéjat, a sütőport és a lisztet. Végül beleforgatjuk a tojáshabot. Ha nem kerámia bevonatos vagy szilikonos a kuglófformánk, akkor kivajazzuk, és liszttel megszórjuk. A massza felét egyenletesen eloszlatjuk a formában, majd a maradék tésztába belekeverjük a megolvasztott (vagy reszelt) csokoládét és a morzsolt levendulát. Összekeverjük, és a formában lévő masszára csorgatjuk. Fogunk egy villát vagy kanalat, és finoman belekavarunk, hogy sütés után ha felvágjuk a kuglófot, márványos legyen. Előmelegített sütőben úgy sütjük mint a piskótát. Természetesen itt is érdemes tűpróbát végezni. Ha megsült a kuglóf, pár percet pihentetjük, majd egy tálra borítjuk. Porcukorral megszórva kínáljuk.



Valami gyors, de ugyanakkor mutatós és finom süteményt akartam ma készíteni. A csokoládé és a citromhéj adva volt, aztán az étkezőben megláttam a levendulát, és eszembe jutott, hogy van nekem morzsolva is belőle a fűszerpolcon egy kis üvegbe. Úgy gondoltam, hogy a citrus és a csoki kesernyés ízéhez egyaránt megy majd. Nem mertem túl sokat tenni belőle, de ez az egy kávéskanálnyi  finoman mutatta magát, mintegy utóízként amikor elrágcsáltam egy szép szeletet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése