2014. július 1., kedd

Csokis-rumos meggylekvár

Hozzávalók:
1,5 kg magozott meggy
25 dkg cukor
1 tábla étcsoki
1 kis üveg rumaroma
1 cs. dzsemfix 3:1
Elkészítés:
Nálam ez a szokásos egyszerűséggel zajlott most is. A kimagozott meggyet átdaráltam (elromlott a turmixom:-(), beleöntöttem a kenyérsütő tartályába.a Rákockáztam a csokit, hozzá mértem a cukrot, ráöntöttem a rumnaromát, hozzá kanalaztam a tartósítót. Indult is a program, nálam a kilences a lekvárfőző. Míg pötyögött a lekvár, addig volt időm bőven elmosogatni és előkészíteni az üvegeket. Már szárazdunsztban pihennek.




Ma a drágám leszedte az utolsó kiló meggyeket is a kinti háznál. Meglévő három meggyfácskánk az idén így kb. 16-17 kg gyümölcsöt adott. A lekvár mellett maradt még két kilónyi meggy, azt pedig magozva lecukroztam, két nap múlva mehet az üvegbe. Milyen jó is lesz mindez majd télen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése