2014. augusztus 15., péntek

Gyümölcsös lepény

Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
20 dkg margarin
4 db tojás
2 dl tej
15 dkg cukor
2 cs. bourbon vaníliás cukor
1/2 cs. sütőpor
1 ek. mogyorós capuccinópor (helyette fahéjat is használhatunk, abból lényegesen kevesebb kell)
+ kevés margarin a forma kikenéséhez
+ évszaknak, ízlésnek megfelelő gyümölcs (lehet befőtt is) a lepény tetejére
Elkészítés:
A tojásokat egy tálba ütjük, nem kell szétválasztani. Hozzáöntjük a meglangyosított tejet, és az olvasztott, de nem forró margarint. Belemérjük a cukrot, vaníliás cukrot és egy habverővel habos -fényesre keverjük. Beleszitáljuk a lisztet, rászórjuk a capuccínóport és a sütőport, s egy fakanál segítségével összedolgozzuk a tésztát. A sütőformát kikenjük margarinnal, pici liszttel megszórjuk, majd beleöntjük a tésztát. Kicsit sűrű, de fakanállal ügyesen el lehet simítani a tepsiben. a tetejét pedig megrakjuk lisztbe mártott gyümölccsel. Én most meggyet használtam. Előmelegített sütőbe toljuk, és közepes lángnál kb. 20 perc alatt megsütjük.



Valami gyors finomságot akartam, amit úgy elő tudok készíteni, hogy a szobában számítógépező Bence mit se sejtsen meg belőle :-) Valami finomságra vágyott, s gondoltam meglepem. sikerült :-) A mogyorós por el is hagyható a masszából, de szerintem nagyon finom ízt adott a lepénynek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése