Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2014. november 2., vasárnap

Búzakorpás zsemle

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 ek. búzakorpa
3 dl langyos víz
2 dkg élesztő
1 tk. só
1,5 tk. cukor
Elkészítés:
Nálam mint minden kelt tészta, ez is a kenyérsütőben kezdte meg "pályafutását" Ide szépen beleöntöttem a langyos vizet, majd rámértem a lisztet, búzakorpát, cukrot, sót, és végül a tetejére morzsoltam az élesztőt. Indult is a nyolcas program, ami a dagasztás, kelesztés nálunk. Amikor befejezte a dagasztást a gép, mint máskor is, kivettem belőle, és gömbölyűre igazgattam a tésztát. Jénai tálba tettem, és bezártam a mikróba, ott hagytam szépen megkelni. Persze ez kicsit tömöttebb tészta lesz, mint a sima lisztes. Amikor megkelt, lisztezett felületen átgyúrtam, s mivel híve vagyok az egyforma méreteknek, ezért lemértem a tésztagombócot, és kilenc egyenlő részre osztottam. Kéz kezem közt zsemlére formáztam, majd egy sütőpapíros tepsire sorakoztatva hagytam, hogy újra megkeljenek, míg a sütő bemelegedett. Ekkor kevés tejjel megkenegettem őket, (lehet simán vízzel is) és betettem közepes lángnál sülni. Mielőtt a sütőajtót bezártam, egy adag vizet spricceltem a sütőm aljában lévő cserépre, hogy gőzben szebben süljenek a zsemlécskék. Kb. 15 perc kellett nekik, hogy átsüljenek.




A recept nem saját találmányom, 12 darabos változatának leírása tündértárs Vicuskától kaptam, ezúton is köszönet érte neki! :-)
Tepsim méreteihez igazítottam a darabszámot, így én minden hozzávalónak a 3/4 részét vettem. Tehát a fent említett hozzávalókból kilenc kisebb zsemlét sütöttem.

1 megjegyzés:

  1. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************

    VálaszTörlés