2014. november 2., vasárnap

Búzakorpás zsemle

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 ek. búzakorpa
3 dl langyos víz
2 dkg élesztő
1 tk. só
1,5 tk. cukor
Elkészítés:
Nálam mint minden kelt tészta, ez is a kenyérsütőben kezdte meg "pályafutását" Ide szépen beleöntöttem a langyos vizet, majd rámértem a lisztet, búzakorpát, cukrot, sót, és végül a tetejére morzsoltam az élesztőt. Indult is a nyolcas program, ami a dagasztás, kelesztés nálunk. Amikor befejezte a dagasztást a gép, mint máskor is, kivettem belőle, és gömbölyűre igazgattam a tésztát. Jénai tálba tettem, és bezártam a mikróba, ott hagytam szépen megkelni. Persze ez kicsit tömöttebb tészta lesz, mint a sima lisztes. Amikor megkelt, lisztezett felületen átgyúrtam, s mivel híve vagyok az egyforma méreteknek, ezért lemértem a tésztagombócot, és kilenc egyenlő részre osztottam. Kéz kezem közt zsemlére formáztam, majd egy sütőpapíros tepsire sorakoztatva hagytam, hogy újra megkeljenek, míg a sütő bemelegedett. Ekkor kevés tejjel megkenegettem őket, (lehet simán vízzel is) és betettem közepes lángnál sülni. Mielőtt a sütőajtót bezártam, egy adag vizet spricceltem a sütőm aljában lévő cserépre, hogy gőzben szebben süljenek a zsemlécskék. Kb. 15 perc kellett nekik, hogy átsüljenek.




A recept nem saját találmányom, 12 darabos változatának leírása tündértárs Vicuskától kaptam, ezúton is köszönet érte neki! :-)
Tepsim méreteihez igazítottam a darabszámot, így én minden hozzávalónak a 3/4 részét vettem. Tehát a fent említett hozzávalókból kilenc kisebb zsemlét sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése