2014. december 4., csütörtök

Búzakorpás fasírt

Hozzávalók:
50 dkg darált sertéshús
2 db tojás
búzakorpa (amennyitől jól gyúrható állagú lesz a massza)
2 duci gerezd fokhagyma
csipetnyi őrölt bor
őrölt kömény ízlés szerint (aki nem szereti, el is hagyhatja)
ételízesítő
kevés olaj
Elkészítés:
A húst egy tálba teszem, hozzáütöm a tojásokat, ízlés szerint megszórom fűszerekkel, belenyomom a két fokhagymagerezdet, majd annyi búzakorpát adagolok részletekben, hogy gyúrható masszát kapjak. Hagyom kicsit pihenni, majd egy jénait nagyon vékonyan kikenek olajjal, és belenyomkodom a fasírtmasszát. Sütőbe téve kb. 30-40 perc alatt szépen megsütöm. Ha a beleszúrt fogpiszkálóra nem ragad a massza, és szép piros a teteje, ki lehet venni. Kicsit hűl, majd szépen szeletelhető.





Töredelmesen bevallom, hogy nem az egészségtudatos gondolkodás szülte ezt a receptet. Zöldbabfőzeléket készítettem, s ahhoz mindenképpen fasírtot szerettem volna enni, de későn vettem észre, hogy nincsen csak egészen friss zsemle a háznál. abból pedig nem éppen a legideálisabb a masszát összeállítani. Így gondoltam egyet és előkaptam a búzakorpát, amit korábban zsemlesütéshez és kenyérkészítéshez már használtam. Nem igazán tudtam, mi sül majd ki a a dologból, de legnagyobb meglepetésemre még Bence is odáig volt a jénaiban sült búzakorpás fasírtomért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése