2014. december 27., szombat

Csirkekuglóf

Hozzávalók:
80 dkg csirkemell filé
2 db tojás
10 dkg trappista sajt
10 dkg füstölt sajt
5 ek. tejföl (házi, vagy 20%-os)
3 ek. liszt
1 kk. őrölt fehérbors
1 nagyobb csipet őrölt szerecsendió
1 ek. szárított petrezselyem (friss is lehet természetesen)
ételízesítő ízlés szerint
1 cs. bacon szalonna (kb. 30 dkg)
Elkészítés:



Egy tálba belekanalazzuk a tejfölt, a lisztet, és beleszórjuk a fűszereket, petrezselyemzöldet. Hozzáütjük a két tojást is. a kétféle sajtot lereszeljük, azt is a mártáshoz adjuk, és alaposan elkeverjük. A csirkemellet kockákra vágjuk, és beleforgatjuk a mártásba. Egy kuglófformát kibélelünk a baconnal úgy, hogy a szalonnacsíkok vége túl érjen a formán. Belekanalazzuk egyenletesen a csirkehúst, majd néhányszor óvatosan a pulthoz ütögetjük, így kicsit tömörítjük a sütnivalónkat. Ráhajtogatjuk a szalonnaszeleteket, majd tepsire, azzal együtt pedig előmelegített sütőbe tesszük. Jó negyven perc kell ahhoz, hogy a hús megpuhuljon, és a tejfölös-tojásos "kötőanyag" is megszilárduljon. Sütés közben én kétszer kivetem, és lekanalaztam róla a baconból kisülő zsírt. Amikor már a szalonna szépen megpirult, és egy beleszúrt fogpiszkáló is azt mutatja, a belseje is rendben van, akkor ön a nagy mutatvány. Tepsivel együtt kivesszük a sütőből a formát, és konyharuhával megfogva egy ügyes mozdulattal, tepsire borítjuk a csirkekuglófot. Visszatoljuk egy jó tíz percre a sütőbe, hogy az a rész is megpirulhasson, amit addig a forma védett. Utána már nincs más dolgunk, csak megvárni, míg kihűl, és akkor szépen cikkekre lehet szeletelni, mint egy kuglófot.




A recept nem saját találmányom, de igazi forrást nem jelölök meg, mert több helyen is olvastam erről a finomságról. Jó tanácsként mondom, hogy mivel melegíthető, ezért érdemes a tálalás előtt néhány órával elkészíteni, mert melegen nem igazán lehet szépen tálalni. Nagyon finom, nálunk most ez volt szenteste a fő menü alappillére :-) Több helyen olvastam, hogy a formát érdemes kikenni, mielőtt szalonnával béleljük. Én nem tettem, mert kerámiabevonatos a kuglófsütőm, és a szalonnából így is jóval több zsír sült ki, mint amennyi szükséges lett volna, s a végeredmény minden gond nélkül kicsusszant a formából.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon el tudom képzelni ezt a sültet, nincs kuglóf-formám, de sztem egy tortaformában is elkészithető, ha kész majd beszámolok, de köszi!

    VálaszTörlés