2015. január 25., vasárnap

Currys-tejszínes sertésragu

Hozzávalók:
80 dkg sertéslapocka
40 dkg gomba
4 dl főzőtejszín
1 ek. curry
1 nagy fej hagyma
1 dl olaj
ételízesítő
1 kk. reszelt citromhéj
pár csepp citromlé (ízlés szerint)
1 ek. apróra vágott petrezselyemzöld
Elkészítés:
A húst megmosom és egyforma kockákra vágom. A hagymát megtisztítom és apróra kockázom. Olajon megfuttatom, majd ráteszem a húst. Alaposan átforgatom, fehéredésig kevergetem, majd megszórom ételízesítővel és a curryvel. Kevés vizet öntök rá, lefedem, és hagyom majdnem készre párolódni. Közben megmosom és feldarabolom a gombát. Nem szelem vékonyra, a kicsiket kettőbe, a nagyobbakat négybe vágtam. Megkóstolom a húst. Ha már majdnem puha, akkor hozzáteszem a gombát és a reszelt citromhéjat. Nem kell, hogy teljesen átfőjön a gomba, legalábbis én szeretem, ha kicsit harapható. A tejszínt átkeverem egy tálban kicsit a habverővel, majd merek hozzá a ragu levéből is a hőkiegyenlítés miatt, nehogy összekapja, ha hidegen öntöm a forró húshoz. Lassan belecsorgatom a lábosba, közben folyamatosan kevergetem. Meglocsolom pár csepp citromlével, hozzá teszem a vágott petrezselyemzöldet is. Átforralom, és készen van. Én párolt rizst kínáltam hozzá.








Vendégeknek készült ez a ragu. Nem akartam unalmas pörköltöt vagy tejfölös húst főzni, mert azt mindenki elkészíti nap mint nap otthon magának. Amikor nekiálltam a főzésnek, még nem igazán tudtam, mi sül majd ki belőle, menet közben rajzolódott ki a fejemben a teljes recept, s azon imádkoztam, hogy míg ide érek a géphez, minden benne is maradjon :-) Egy kellemesen selymes, kicsit pikáns mártású ragu született, ami mindenkinek nagyon ízlett, kétszer is köbe járt a húsos tál. Kell ennél nagyobb elismerés?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése