2015. január 8., csütörtök

Diós-túrós pite

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
13 dkg margarin
2 ek. darált dió
1 db nagy tojás
10 dkg cukor
1 tk. sütőpor
töltelék:
30 dkg túró
2 db tojás
2 cs. vaníliás cukor
csipet só
1/2 narancs reszelt héja
Elkészítés:
A lisztet és a margarint két kezünk között morzsolgatva összedolgozzuk. Hozzáadjuk a cukrot, dióbelet, sütőport és a tojást, majd szép egynemű tésztává gyúrjuk. betesszük a hűtőbe egy tíz percre pihenni. Közben egy tálban villával áttörjük a túrót, hozzáadjuk az egyik tojás sárgáját, a vaníliás cukrot, a sót és a reszelt narancshéjat. A másik tojást is kettévesszük, s az így kapott két tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd óvatosan a túróhoz forgatjuk. a sütőformánkat (nálam ez egy kb. 28 cm-es pitesütő) kikenjük egy kis margarinnal, majd a tészta 2/3 részét kézzel belenyomkodjuk. Erre kanalazzuk a tölteléket. a maradék tésztából rácsot teszünk a pite tetejére. Lekenjük a megmaradt tojássárgájával, és előmelegített sütőben szép fényesre sütjük.




Ez a pite most több szempontból is a véletlen műve :-) Tegnap a férjem forralta a tejet, csak azt nem vette észre a drága, hogy a házitej savanyú volt, s amit Ő jól elvégzett munkának gondolt, az tulajdonképpen nem tejforralás, hanem túró készítés volt :-) Sebaj! Lecsepegtettem, és 30 dkg finom, krémes túrót kaptam. Ma már csak azon agyaltam reggel, mi is legyen belőle. süti mellett döntöttem, s gyorsan szétnéztem a házban miből lehet gazdálkodni anélkül, hogy ebben a hideg-havas időben ki kellene mozdulni itthonról. az eredmény a képen látható :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése