2015. január 11., vasárnap

Tejfölös-magos falatka

Hozzávalók:
35 dkg finomliszt
12,5 dkg margarin
1,5 dkg élesztő
0,5 dl tej
csipet cukor
1 db tojás sárgája (fehérje jó lesz lekenni)
2 tk. só
12,5 dkg tejföl
1 cs. apró mag (nekem 3 dkg-os csomagom volt)
+ 2 ek lenmag a tetejére
Elkészítés:
A tejet meglangyosítjuk, belekeverjük a cukrot, és felfutatjuk benne az élesztőt. A lisztet tálba szitáljuk, belekockázzuk a margarint, és két kezünk között elmorzsolgatjuk. Mehet hozzá a só, a tejföl, a tojás sárgája és a felfutott élesztő. A magokat kicsit érdemes megtörni, mielőtt a tésztához adjuk. Kézzel alaposan kidolgozzuk, majd letakarjuk és egy órán át hagyjuk kelni. Ezután kb. fél cm vastag téglalapra nyújtjuk, megkenjük a tojásfehérjével, és közel azonos négyzetekre vágjuk. Sütőlapra pakoljuk, tetejüket megszórjuk lenmaggal, és előmelegített sütőben megsütjük. Nem lesz olyan barna, mint ha egész tojással kennénk, de ez az ízén nem ront semmit!




Úgy ettem volna valami kis rágcsát tegnap délután. De édes szóba sem jöhetett, valami pogácsafélére áhitoztam. S nem utolsó sorban bevallom, hogy a konyhapulton lévő magkeverékes zacskó is izgatta a fantáziámat :-) Osztottam, szoroztam, majd ez lett belőle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése