2015. február 5., csütörtök

Habkönnyű palacsinta

Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
2 db tojás
2 dl tej
2 dl szénsavas ásványvíz
2 cs. vaníliás cukor
75 ml olaj
csipet só
+ tölteléknek amit a család szeret
Elkészítés:
A munkát azzal kezdjük, hogy a tojásokat ketté választjuk. A fehérjéket kemény habbá verjük, és félretesszük. Egy másik tálba a sárgák kerülnek, hozzá kanalazzuk a vaníliás cukrot, a csipetnyi sót és habverővel elkeverjük szép fényesre. Ezután mehet bele a tej, majd apródonként szitálva a liszt, aztán lazításnak az ásványvíz. Ha már csomómentes a massza, akkor óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjéket. Melegíthetjük is a palacsintasütőt, nem kell pihentetni. Én az első sütés előtt vékonyan kiolajoztam, később már persze nem kell alá semmi, van elég olaj a masszában. Nekem elég nagy a mostani palacsintsütőm, így 12 darab palacsinta kerekedett ebből a masszából. Nem is sütöttem túl vékonyra őket, hogy ne száradjanak ki. Amikor mind kisült, akkor a felét baracklekvár-darát dió, másik felét pedig csokis meggylekvárral töltöttem meg.




A receptet kaptam, tehát nem fogok most senkit megnevezni első alkotónak. Egy biztos, hogy egy habkönnyű, nagyon finom palacsinta lett ebből a masszából. A mai tejfölös bablevesnek méltó kísérője lesz ebédkor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése