2015. március 20., péntek

Kapros-tejszínes karalábé főzelék

Hozzávalók:
2 db zsenge fej karalábé
1 ek. apróra vágott kapor
5 dl alaplé (lehet maradék húsleves vagy kockából gyártott is)
1 csipet őrölt fehér bors
1 dl főzőtejszín
1 tk. liszt vagy étkezési keményítő
Elkészítés:
A karalábékat megtisztítjuk, és először szeletekre vágjuk, majd felkockázzuk. (Én olyan kockacukor nagyságúakra vagdaltam.) Egy lábosba tesszük, felöntjük egy bő decinyi alaplével, megszórjuk az őrölt borssal, és fedő alatt megpároljuk. Amikor már majdnem puha, akkor felöntjük a többi lével is, rászórjuk a kaprot. Közben a főzőtejszínt elkeverjük a liszttel és pici vízzel. Merünk hozzá a főzőléből is, majd ha már csomómentesre kevertük, akkor óvatosan a karalábéra csorgatjuk. Fakanállal elkeverjük, és pár percet még a tüzön hagyjuk, hogy a tejszín kellően besűrűsödjön. Kóstoljuk meg, ha kell még bele pici só, akkor most pótolhatjuk. Bármilyen feltéttel, vagy éppen anélkül is kitűnő főzelék.



Most önző voltam, és magamnak készítettem ezt a főzeléket. A fiúk lencsét ettek, nekem viszont már tegnap óta mozgatta a fantáziámat a zöldséges kosárból kukucskáló két szép karalábé. Megtisztítottam, tesztként megettem, egy szeletkét belőle, igazságosan adtam két pici darabkát a törpehörcsögeimnek is, a többiből pedig ez a krémes főzelék kerekedett :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése