2015. augusztus 22., szombat

Kekszszalámi

Hozzávalók:
25 dkg darált keksz
25 dkg összetördelt keksz (nagyobb darabokkal)
25 dkg margarin
2 dl főzött kávé
1 dl tej
3 ek. natúr kakaópor
1-1,5 üveg rumaroma (ízlés szerint, de nekem másfél kellet bele)
20 dkg kristálycukor
Elkészítés:
Lábosba kimérem a tejet, a kávét, a cukrot, a kakaóport, és belekockázom a margarint. Addig melegítem néha megkavargatva, míg a hozzávalók szépen össze nem olvadnak. ha készen van, leveszem a tűzről, és az időközben tálba tett kétfajta kekszre öntöm. Mehet hozzá a rumaroma is. Kanállal összekeverem, majd hagyom picit hűlni. Ha már csak kézmeleg, akkor a pultra egy darab frissentartó fóliát kiterítek, és a massza felét rápakolom. Kézzel rudat formázok belőle, és a fóliába jó szorosan becsavarom. Így járok el a másik adag kekszes masszával is. Hűtőbe teszem pár órára, hogy jól megszilárduljon. Utána már nincs más tennivaló, mint deszkára téve szeletekre vágni, és körbekínálni.





Valamikor még itt a neten találtam rá erre a receptre, aztán hónapokig pakolásztam. Most azonban elkészítettem, és nagy sikert aratott. Mondjuk ez várható volt, mert minden keksz alapú édesség siker nálunk. Van aki szeletelés előtt még vastagon porcukorba forgatja a rudakat, én nem tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése