2015. augusztus 23., vasárnap

Nyúlcombok jénaiban

 Hozzávalók:
2 db nyúlcomb
1 jókora fej hagyma
1 db paprika
1 db paradicsom
3-4 gerezd fokhagyma
1 csík kolozsvári szalonna
ízlés szerinti mennyiségben:
őrölt bors (én szineset használok)
pirospaprika

őrölt
1-2 ek. olaj
Elkészítés:
A hagymát megtisztítom, és szálasra vagdalom. Beleszórom egy olajjal kikent jénai aljába. Erre mehet a karikákra vágott paprika és paradicsom, és a vékonyra szeletelt fokhagyma.
A szalonnát kis katonákra vágom, és megtűzdelem vele a nyúlcombokat. A fűszerekből ízlés szerinti keveréket készítek, ezzel szórom meg a húst, majd a lecsóágyra fektetem. Meglocsolom pici olajjal, és lefedve beteszem sülni. Víz nem kell alá, mert a hagyma, paprika és paradicsom bőven enged. Jó fél óra párolás után leveszem a fedőt, s ha túl sok alatta a lé, pár kanállal leszedek róla. Aztán már takarás nélkül tolom vissza, hogy a hús kicsit megpirulhasson. Tálaláskor először tányérra szedem a krémesre sült lecsóalapot, és erre fektetem a combokat. Szerintem krumplipüré illik leginkább hozzá egy kis csípős savanyúsággal.




A nyúl köztudottan egy sokakat megosztó jószág, már ami konyhai pályafutását illeti. Gyerekkoromban én sem igazán találkoztam itthon vele. Ám miután férjhez mentem, anyósomék néha megleptek egy-egy tökéletesre tisztított példánnyal. Aztán ők elmentek, s a nyulas korszak végetért. Nemrégiben azonban felfedeztünk egy klassz kis közösséget Nyíregyházán, a Kosarat, mely közvetlen kapcsolatot biztosít termelők és vásárlók között. Jó áron, a legszebb termékeket lehet náluk beszerezni. Így találtam egy gazdát, aki a megbeszélt időpontra tisztítva, gyönyörű másfél kilós nyuszit hozott nekünk. Ebből rántottam, kevés pörkölt is készült a férjemnek, és Bence kívánságára megsült ez a két comb is.
Nagyon egészséges húsról beszélünk, mert koleszterinben szegény, viszont gazdag fehérjékben és vitaminokban. Gyakrabban kellene az asztalunkra tenni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése