2015. szeptember 29., kedd

Extra sajtos rúd

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
5 dkg élesztő
2 dl tejföl
25 dkg sajt reszelve
1 tk. só
1 db tojás
25 dkg margarin
+ a hajtogatáshoz :
5 dkg olvasztott margarin
és a reszelt sajt fele
+ tetejére:
 1 db tojássárgája elkeverve kevés tejjel és a maradék sajt
Elkészítés:
Nálam mint minden kelt tészta, ez is a kenyérsütőben kezdte pályafutását. Először belemértem a tejfölt, majd ráöntöttem a megolvasztott margarint, beleütöttem a tojást. Hozzá adtam a lisztet, a sót, és rámorzsoltam az élesztőt. Dagasztó programon addig ment, míg a gép intenzíven dolgozott. Amikor megállt pihenni, és kezdődött volna a kelesztés, kivettem a tésztát, gömbölyűre igazgattam, majd egy tálba tettem. Letakartam egy konyharuhával, és betettem a mikróba, hogy huzatmentes helyen melegben legyen. (persze a mikrót nem kapcsoltam be :-))
Fél óra elég volt ahhoz, hogy szépen megkeljen. Ekkor lisztezett munkafelületen kicsit meglapogattam finoman a tésztát, majd kb. 1 cm vastagra nyújtottam.
Begyújtottam melegedni a sütőt.
Megkentem az időközben megolvasztott 5 dkg-nyi margarinnal a tésztát, majd megszórtam a reszelt sajt bő felével. És jött a hajtogatás. A tészta 1/3 részét a 2/3 részig hajtottam, majd a másik oldalról is elvégeztem ezt a műveletet, aztán az egészet félbe  hajtottam. Utána 2 cm vastagra nyújtottam. Lekentem a tejes tojássárgájával, megszórtam a maradék sajttal. Pizzavágóval először középen megfeleztem a tésztát, majd bő két ujjnyi csíkokra vágtam. Sütőpapíros tepsire téve betoltam a sütőbe, és szép pirosra sütöttem kb. húsz perc alatt közepes lángnál.




Bár nem az én találmányom a recept, buzgón fogom sütni és osztani, mert egy nagyon jól formázható, és végeredményében isteni finom, sajtban gazdag tésztáról van szó. Az eredeti leírásért köszönet!
http://gasztro.kabocaweb.hu/pogacsak-sos-rudak/a-tokeletes-sajtos-rud

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése