2015. október 11., vasárnap

Egyszerű almás pite

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
2 dkg sütőpor
10 dkg cukor
1 db tojás
8-10 ek. tej (erősen függ a liszttől)
8 dkg margarin
2 ek. darált dióbél(ha nincs, akkor zsemlemorzsa is megteszi)
csipet só
+ 6 nagyobb alma
10 dkg cukor (aki édesebben szereti, az tehet 15 dkg-ot)
1 tk. őrölt fahéj
1/2 csomag vaníliás pudingpor
+ 1 db tojás
Elkészítés:
A lisztet egy tálba mérjük, hozzáadjuk a sütőport, a cukrot, a sót, és elmorzsoljuk benne a margarint Mehet hozzá a tojás, és adagolva a tej. Nekem kellett a tíz evőkanálnyi, de érdemes tényleg hat-hét kanál után megpróbálni a tészta összeállítását, és ha szükséges, úgy adagolni még a tejet. Ha összeállt a tészta, akkor fóliába csomagoljuk, és egy fél órát a hűtőben pihentetjük.
Közben elkészítjük a tölteléket. Az almákat megmossuk és meghámozzuk, majd lereszeljük. Egy lábosba tesszük, hozzákanalazzuk a cukrot és a fahéjat, majd egy bő fél deci vizet öntünk alá, és odatesszük kis lángon párolódni. Közben egy kevés vízzel elkeverjük a pudingport csomómentesre,
ha már puha az alma, akkor ráöntjük, és nagyobb lángon, állandóan kavargatva besűrítjük.
Kikenünk egy kapcsos tortaformát,(nekem 28 cm)és a hűtőből kivett tészta 3/4 részével kibéleljük.
Megszórjuk a darált dióval, és rákanalazzuk a tölteléket. A maradék tésztából vékony rudakat sodrunk, és berácsozzuk a pite tetejét. A tojást villával kicsit felverjük, és lekenjük a rácsokat. Előmelegített sütőben szép aranybarnára sütjük közepes lángon.




Már napok óta kattogott az agyamban egy kis almás pite. Szombaton a piacon beszereztem hozzá a mosolygós gyümölcsöt, és ma már semmi nem állhatott az utamba :-)
Sokaknak kevésnek tűnhet ez a tésztamennyiség, de bevallom, én pont ezeket szeretem. Nem szoktam soha nagy adagokat sütni. Még így ebből is jutott a szomszéd néniéknek, és mi is többször ettünk belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése