Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2015. október 18., vasárnap

Sajtocska

Hozzávalók:
2 liter házi tej
1 dl 10%-os ecet
0,5 liter víz
1 kk. só
+ ha ízesíteni szeretnénk, akkor egy kis medvehagyma, lilahagyma, chili, kinek-kinek ízlése szerint
Elkészítés:
A tejet felforraljuk. Elzárjuk alatta a lángot, és beleöntjük az ecetet. Kanállal átkeverjük, s látni fogjuk, hogy máris csapódik ki belőle a savó. adjunk neki jó húsz percet, had munkálkodjon. Utána öntsük egy szűrőbe a az alvadt darabokat. Ha fel szeretnénk használni kenyérsütéshez vagy máshoz a savót, akkor fogjuk fel egy edénybe. Most jöhet az ízesítés, én apróra vagdalt medvehagymát tettem bele. Villával kicsit átforgattam, majd egy laza szövésű tiszta konyharuhába borítottam az egészet, és gombócot formáztam belőle. Felakasztottam, hogy alaposan lecsepegjen. Amikor ez megtörtént, két vágódeszka közé tettem a becsomagolt gombócomat, és egy kb. 1 kg-os nehezéket tettem rá. Hagytam, hogy egész éjjel lenyomva legyen. Másnap reggel fél liter vízben elkevertem a sót, és a kibontogatott sajtocskát belepottyantottam. Itt 4 órát fürdőzött, majd kivettem, megtöröltem. Tányérra téve száradni hagytam. Bár bevallom, nem tudtam teljesen kivárni míg rendesen kiszárad, idő előtt megvágtam. Kellemes ízű, bár nem egy Trappista, de az enyém :-)
A receptért és a tanácsokért ezer köszönet Iványi Hajninak! :-)




No ezt is megpróbáltam :-) 25 dkg-os sajtocskám készült így. Nem mondom, hogy minden héten készíteni fogom, de azért nem kerül ez a recept sem a süllyesztőbe. Bencével megegyeztünk egy fokhagymás és egy chillis verzióban is :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése