2015. december 25., péntek

Aszaltszilvás csirkerolád

Hozzávalók:
10 dkg aszaltszilva
1 dl vörösbor
3 csirkemellfilé
20 dkg szeletelt bacon
1-2 kanál olaj
Elkészítés:
A műveletet még előző este érdemes azzal elkezdeni, hogy az aszaltszilvát beáztatjuk a vörösborba. Szépen megszívja magát, beleivódik egy csodás zamat (a borba is, amit aztán a szakács jutalomként másnap elkortyolhat :-)) Másnap kinyomkodjuk, és egy tányérra tesszük. A csirkemellfiléket egyenként bevágjuk úgy, hogy ne essenek szét, csak kihajthatóak legyenek, megnőjön a használható felületük. A kés nyelével ütögetve kicsit megzúzzuk a rostokat. Egy konyhai deszkára egymás mellé teszünk annyi bacon szeletet enyhe fedésben, amennyi ránézésre olyan hosszúságot alkot, mint a csirkemell szélessége. Ráfektetjük az egyik végére a mellfilét. a szilva egyharmad részét rápakoljuk, és a szalonnával együtt szépen feltekerjük, kezünkkel megnyomkodva rolád alakra igazítjuk. Így járunk el a másik két darabbal is. Egy sütőtálat meglocsolunk leheletnyi olajjal, és a tekercseket egymás mellé belepakoljuk. Előmelegített sütőbe toljuk, és ott kb. fél óra alatt szép pirosra sütjük. Mire pörcösödik a szalonna, a csirkemell is átsül. A szeleteléssel érdemes várni, míg langyosra hül.






Korábbi években úgy készítettem, hogy a felszúrt mellfiléket megtöltöttem az aszaltszilvával, paníroztam és kisütöttem. Most megspóroltam a pepecselést, és szerintem még finomabb is lett ez a verzió.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése