2016. január 24., vasárnap

Sajtos tallér

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
12,5 dkg margarin (vagy 10 dkg zsír)
1 tk. só
2 db kisebb tojás
1 dl tejföl
10 g sütőpor
10 dkg reszelt sajt
(+ opcionálisan tehető bele köménymag, esetleg chillipehely, fokhagymapor, őrölt bors..)

Elkészítés: A lisztet egy tálba szitáljuk, és elmorzsoljuk benne a margarint. Mehet a tálba a reszelt sajt, a sütőpor, az enyhén felvert két tojás, a só és a tejföl. alaposan dolgozzuk össze. Nekem elég kemény volt a tészta, egy pár korty tejjel lazítottam kényelmesen gyúrhatóvá. Utána már nem is marad más tennivalónk, minthogy egyforma kis gombócokat formázzunk a masszából. A nagyságnál elsősorban a sütőnk mérete a mérvadó. Az enyém 18 cm-es elektromos ostyasütő, de mivel kicsi tallérokra vágytam, így jókora cseresznye nagyságú golyókat formáztam, ezekből egyszerre három fér el kényelmesen a sütőben. Amit előmelegítettem, és mindenféle zsiradék hozzáadása nélkül sütni kezdtem benne a tallérokat.
Ebből az adagból kb. 55 ropogós tallért sütöttem.


Köszönet a receptért Ria mamának! Először nála ettem ilyen kis finom sajtos tallérokat, s most, amikor a férjem meglepett egy elektromos sütővel, rögtön neki írtam, hogy ossza meg velem a receptet. Ma délután pedig Bencével neki is láttunk az alkotásnak. Én csak sajtos verziót terveztem, de Bence a végén egy adag tésztába chillipelyhet dolgozott, egy másikat pedig olaszos fűszerkeverékkel bolondított meg. Mindegyik változat finomra sikerült!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése