2016. január 1., péntek

Újévi lencsefőzelék

Hozzávalók:
20-25 dkg lencse
5 dkg kockázott kolozsvári szalonna (vagy bacon)
1-2 babérlevél
1 ek. nagyon apróra vágott hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 kk. mustár
pici porcukor ízlés szerint
pár csepp almaecet (el is hagyható)
2 ek. liszt
1 tk. pirospaprika
2-3 ek. olaj
1 liter alaplé, amiből annyit használunk majd, hogy jó két ujjnyira ellepje a lencsét(nálam maradék húsleves, de lehet kockából is)
Elkészítés:
A lencsét érdemes még előző este beáztatni. Másnap leszűrjük, lecsepegtetjük. Közben a szalonnát egy lábosba tesszük, és kisütjük. amikor már van alatta zsír, rádobjuk a hagymát is, és megfuttatjuk. Mehet hozzá a lencse, amit felöntünk az alaplével, hozzá tesszük a gerezd fokhagymát, és a babérlevelet. Hagyjuk csendesen főni. Ha már megpuhult a lencse, akkor nekikezdhetünk a rántásnak. Az olajat felmelegítjük kicsit, majd beleszórjuk a lisztet. Folyamatosan kevergetjük, míg zsemle színt nem kap. Megszórjuk a paprikával, felöntjük pár korty vízzel, nehogy megégjen. Alaposan elkeverjük, majd a lencsére csorgatjuk. Hagyjuk, hogy besűrűsödjön. Kivesszük belőle a fokhagymát és a babérlevelet. Elkeverjük benne a mustárt, finomítjuk egy kis porcukorral, s ha szeretjük pikánsan, most jöhet bele az almaecet is. Kóstoljuk meg, hogy minden íz összhangban van-e benne. Ha igen, elkészült az újévi lencsefőzelék. Hozzon sok szerencsét!




Január elseje van. Babona ide vagy oda, én nem mertem megkockáztatni, hogy ne legyen ma lencse az asztalunkon. Korábban mindig habarva tejfölösen főztem, de most az Apróséf képeit nézegetve áttértem a rántásos verzióra. Persze én megbolondítottam egy kis szalonnával is, ami fövés közben nagyszerűen átadta füstölt ízét az egész főzeléknek. Nagyon finom  lett, nem mondom, hogy legközelebb csak jövőre készítem el :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése