2016. február 6., szombat

Zabpelyhes kenyérke

Hozzávalók:
10 dkg zabpehely( turmixal pár perc alatt lisztet varázsoltam belőle)
5 dkg búzakorpa
30 dkg finomliszt
3 dl kézmeleg víz
1 cs. szárított élesztő
1 tk. só
1 kk. cukor
30 ml olaj
Elkészítés:
Nálam most is a kenyérsütő volt a nyerő. Először az olajat, a vizet, majd a száraz hozzávalókat pakoltam bele, és elindítottam a dagasztás programot. Amikor szép fényesre kidolgozta, akkor kikapcsoltam, és egy enyhén lisztezett tálba átettem a tésztagolyót. Frissen tartó fóliával jól letakartam, és az egyenletes meleget biztosító mikróba tettem kelni a kenyéralapot. Kb. 40 percet töltött ott, ekkor már nagysága a duplájára nőtt. Lisztezett felületen átgyúrtam kicsit, kinyútottam, majd feltekertem hosszúkás formára, és az előzőleg kivajazott formába tettem. Begyújtottam a sütőt, s míg az jó negyed órán át bemelegedett, addig a tetejére tettem letakarva a kenyeret, hogy megkeljen újra egy kicsit. Szépen kitöltötte a formát, s mielőtt bedugtam volna a sütőbe, lekentem kis vízzel, és megszórtam kevés zabpehellyel. Jó 30 perc kellett neki, míg rendesen megsült. Kiborítottam a formából és megkocogtattam. Kongó hangot hallatott, tehát átsült a belseje is.



A minap egyik kedves konyhatündér társam gyönyörű kenyérkét sütött. Tőle kaptam kedvet és alapgondolatot erre a kísérletre, felhasználva vele a konyhapolcon találta maradék korpát és zabpelyhet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése