Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2016. augusztus 11., csütörtök

Grízestészta

Hozzávalók:
25dkg szélesmetélt
1,5 dl búzadara (gríz)
3 dl forró víz
1 csipetnyi só
+ só és olaj a tészta főzővizébe
+ a tálaláshoz baracklekvár (vagy bármilyen kedvenc lekvár, de szerintem ezzel az igazi)

Elkészítés:
A búzadarát egy lábosban állandó kevergetés mellett zsemleszínűre pirítjuk. Van aki tesz alá olajat, én nem szoktam, szárazon, és kis lángon pirítom. Amikor elérte a kellő színt, felöntöm pontosan dupla mennyiségű forró vízzel megszórom egy csipet sóval. Elkeverem, lezárom alatta a gázt és lefedem. Állni hagyom, hogy a búzadara magába szívja a folyadékot. Közben a szokásos módon kifőzöm és leszűröm a tésztát. A pirított és már megduzzadt grízt egy villával "átgereblyézem" , hogy morzsákra szétessen. Összekeverem a tésztával, és már lehet is tálalni. Mindenki ízlés szerint tehet rá lekvárt magának.



Szoktatok grízestésztát készíteni? Egy tartalmas leves után nagyszerű második fogás, s amellett, hogy fincsi, egy kis nosztalgiát is ébreszt az emberben :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése