Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2016. augusztus 17., szerda

Sárgaborsó főzelék

Hozzávalók:
20 dkg sárgaborsó
2 közepes szem krumpli
1 duci gerezd fokhagyma
1 csipet őrölt bors
só/ételízesítő
Elkészítés:
A sárgaborsót még előző este érdemes beáztatni, ettől lényegesen lerövidül a főzési idő. Másnap leöntjük róla az áztatólevet, mégegyszer átmossuk, és egy lábosba tesszük. Hozzáadjuk a fokhagymagerezdet és a megtisztított, apró kockákra vágott krumplit. Megszórjuk borssal és ételízesítővel, és felöntjük annyi vízzel, hogy egy ujjnyira lepje el.  Mehet főni. Vigyázzunk, ne tegyük rá teljesen a fedőt, mert amikor forrni kezd, habzik, amit érdemes kanállal leszedni róla. Ha megfőtt a sárgaborsó, akkor elzárjuk alatta a gázt. Hagyjuk hűlni, majd botmixerrel vagy turmixal  dolgozzuk pépesre. A legfinomabb sertéspörkölttel és savanyúkáposztával, de ha csak egy kis szafttal locsoljuk meg, akkor is isteni és laktató főzeléket kapunk.



Egyik nagy kedvencem a sárgaborsó, de a fiúk nincsenek odáig érte. Tegnap a spájzban ráakadtam egy zacskónyira, és eldöntöttem, hogy ma bizony nekem ez lesz az ebédem. Krumplit két ok miatt teszek bele. Az egyik, hogy azt tapasztaltam, így nem puffaszt annyira, a másik pedig, hogy nem kell rántással sűríteni, a pépesítés után így tökéletes állagú lesz a  főzelék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése