2016. szeptember 12., hétfő

Túrós"batyu"

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
1 csipet só
2 ek. cukor
10 dkg olvasztott margarin
2 dl tej
1 db tojás
Tölteléknek :
50 dkg túró
2 ek. cukor
1/2 citrom reszelt héja
5 dkg mazsola
1 db tojás
Lekenéshez: 1 db tojás
Elkészítés:
Nálam ez a tészta is kényelmesen, a kenyérsütőben lett bedagasztva, aztán egy tálba téve letakartam, és hagytam egy órán át pihenni a mikró egyenletes melegébe zárva.
Utána finoman lisztezett munkafelületen kézzel kicsit átnyomkodtam a tésztát, és 4-5 mm vastag négyzet alakúra nyújtottam. Megpróbáltam igazságosan 12 részre vágni. A töltelék hozzávalóit egy tálkában kikevertem, és minden négyzet közepébe egy evőkanálnyi túróhalmott tettem. A szemben lévő sarkokat összecsippentettem, kicsit megcsavartam, hogy lehetőleg ne nyíljanak szét a batyuk. Tepsibe sorakoztattam, nem túl messze egymástól őket, hogy támassza egyik a másikat miután újra megkeltek egy kicsit. Lekentem a felvert tojással őket, és előmelegített sütőbe toltam. Mivel nekem nem légkeveréses a masinám, ezért egy kisebb sütőtálba legalulra vizet tettem, hogy gőz keletkezzen, mert az jót tesz a kelt tésztának. Sülés után tálra szedtem őket, és még melegen megszórtam porcukorral.



Ma halászlevet készített ebédre a férjem, régen kívánta már. Úgy gondoltam, egy kis túrós finomság méltó kísérője lesz. A recept eredeti változatáért ezer köszönet az "Aranytepsi"-nek :-)
 http://aranytepsi.blogspot.hu/2015/01/turos-beles.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése