Üdvözöllek!

Örülök, hogy benéztél hozzám!
Most egy olyan blogba léptél, ahol egy egyszerű konyha mindennapi ételeit kínálom neked. Olyan leveseket, főételeket és desszerteket, melyeket könnyen elkészíthetsz a hétköznapokon, vagy ünnepi alkalmakkor egyaránt. Nem mestermunkák ezek, s bár a receptek zömét én találom ki, azért vannak köztük ellesett leírások is. De amit itt találsz, azt az ételt bátran elkészítheted, mert csak úgy kerülnek a blogomba, hogy én már megfőztem, megsütöttem, és természetesen lefotóztam őket. Mivel elég sok munkám fekszik a blog írásában, a receptek megalkotásában, fotózásában, arra kérlek, hogyha "viszel" tőlem valamit, és valahol megjeleníted, tüntesd fel, hogy ebből a blogból való. Köszönöm!!

Ha tetszik amit látsz nálam, akkor mielőbb visszavárlak!

2016. október 22., szombat

Könnyű krumplis pogácsa

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
30 dkg főtt krumpli ( tökéletes hozzá a déli maradék is :-)
2 ek. zsír
1 cs szárított élesztő ( frissből 2,5 dkg)
1 dl tej
1 db tojás
1 kk. cukor
1 tk. só (ízlés szerint lehet több is)
+ 1 db tojás lekenni
Elkészítés:
Ha nincs maradék törtkrumplink, krumplipürénk, akkor a megtisztított krumplit sós vízben megfőzzük, majd jól összetörjük. Én minden kelt tésztát kenyérsütőben dolgozok ki, így először beleöntöm a tartályba  a langyos tejet, kicsit megolvasztott zsírt, majd a tojást. Mehet rá a liszt,erre a krumpli. Egyik sarokba a só, másikba a cukor, középre az élesztő. Indulhat a program, mely kb, negyedóra alatt alaposan összedolgozza a tésztát. A kelesztést nem szoktam rábízni, egy tálba téve és letakarva a mikróba teszem,ott az egyenletes hőmérsékleten egy óra alatt duplájára kel. Lisztezett felületen kb, 2 cm-esre nyújtom a tésztát. Késsel "berácsozom",majd lekenem a felvert tojással, és szaggatom. Két tenyerem élével még kicsit megsodrom, hogy magasabbak legyenek, majd tepsibe sorakoztatom. Kicsit pihennek, míg bemelegszik aztán betolom őket, és aranybarnára sütöm. Hőfokot nem tudok írni, az én sütőm nem jelzi. De közepes lángnál kb. negyedóra, érdemes figyelgetni.


A recept eredetijére a Pinteresen bukkantam rá. Én a tésztába is ütöttem egy tojást, könnyű, szinte légies pogácsák lettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése