2016. november 8., kedd

Sütőtökös kavart pite

Hozzávalók:
30 dkg nyers sütőtök
25 dkg finomliszt
5 dkg darált dió
2 db tojás
20 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. sütőpor
1 tk. reszelt narancshéj
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék (ha nincs, jó az őrölt fahéj is)
Elkészítés:
Számomra az egyetlen nehézség az elkészítésben az volt, hogy meghámozzak egy darabka tököt. A többi már ment magától. Vékonyra lereszeltem, majd félretettem a sütőtököt. Egy tálba beleütöttem a két tojást, hozzámértem a cukrot, beleszórtam a vaníliás cukrot, és habosra kavartam. Utána beledolgoztam a fűszerkeveréket, a darált diót, majd következett a reszelt sütőtök és végül a sütőporral elkevert liszt. Kikentem a pitesütőt (ennek hiányában kapcsos tortaforma, vagy akár egy tepsi is megfelel), beleöntöttem a masszát és előmelegített sütőbe toltam kb. 25-30 percre. Közben egyszer úgy félidőben érdemes ránézni. Nem minden sütő dolgozik egyformán. Az enyém régebbi darab, a teteje gyorsabban pirult a pitének, mint ahogy a belseje sült, így letakartam egy darab sütőpapírral. Miután átment a tűpróbán, vagyis már nem ragadt rá semmi a beleszúrt fogpiszkálóra, elzártam a sütőt, és a pultra téve hagytam kihűlni a süteményt. Porcukorral megszórva kínáltam. Egy bögre tea, vagy tej, kakaó, és máris pompás uzsonna, esetleg könnyű vacsora válhat belőle.


Szerintem egyszerűbb és jobb dolog nem is nagyon történhet egy dércsókolta sütőtökkel, ha valami másra vágyunk, mint a sima sült ízre. A dió, a mézeskalácsfűszer és a tök nagyszerűen passzol egymáshoz, igazán finom az ízhatás. Pár perc munka van csak vele, érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése