2016. december 18., vasárnap

Házi szaloncukor


Hozzávalók:
15 dkg darált dió
25 dkg mazsola
1 db narancs
2 tk. mézeskalács fűszer
+ kb. 15 dkg csoki és 1 tk. olaj a bevonáshoz
Elkészítés:
A mazsolát beáztatjuk egy öt percre langyos vízbe. Addig kimérjük a diót, és alaposan megmossuk, megtöröljük a narancsot. Leszűrjük, lecsepegtetjük a mazsolát, és egy tálkába téve botmixerrel krémesre pürésítjük. Mehet bele a darált dió, a fűszer és a narancs lereszelt héja, valamint két evőkanálnyi narancslé. Összegyúrjuk, és nincs más tennivalónk, mint helyes kis szaloncukrokat formázni belőle. Tálcára téve érdemes egy éjszakát a pulton hagyva szárítani. Másnap vízgőz fölött megolvasztjuk a csokit, belekeverjük az olajat, és megmártogatjuk benne a szaloncukrokat. Egy sütőpapíros tálcára sorakoztatjuk, majd betesszük a hűtőbe dermedni. 2-3 óra elég neki. akkor kivesszük, és késsel leszedjük a talpnál esetleg nagyon lefolyt csokit. Nem árt dobozba téve még másnapi hűteni, ha csomagolni is szeretnénk. De ha ezt nem tartjuk fontosnak, egy szép tálkába, tányérra téve is kínálhatjuk a házi finomságot. Garantált lesz a siker!




Azt hinné az ember, hogy szaloncukrot készíteni házilag valami ördöngős dolog. Persze elismerem, hogy vannak ettől jóval komolyabb változatok is, de nekem tökéletesen megfelel ez a finomság. Próbáljátok ki, elronthatatlan! Ebből az adagból nekem 42 darab szaloncukim lett.
Az eredeti leírást valahol a neten láttam, (sajnos már nem tudom honnan néztem ki :-( )melyen kicsit módosítottam a mi ízlésünk szerint.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése