2017. január 28., szombat

Burgonyás kenyér

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
1 kisebb szem krumpli
3 dl főzővíz
1 cs. szárított élesztő
1 tk. só
2 ek. olaj
Elkészítés:
Most a kenyérsütő elővételét is megelőzve meghámoztam és odatettem főni a szem krumplit. Nem kockáztam fel, mert így könnyebb lereszelni ha hűl egy kicsit. Miután megfőtt, a vizéből kimértem a kenyérsütő tartályába 3 decit. Ehhez kanalaztam az olajat, majd rámértem a lisztet. Megsóztam, és a közben kicsit meghűlt krumplit is ráreszeltem. Tetejére szórtam az élesztőt, és már indult is a dagasztás. Alaposan kidolgozta ez a program a tésztámat, mely miután kivettem a tartályból, kicsit lágynak tűnt, de tudtam, hogy ez leginkább a krumpli miatt van. Lisztezett kézzel gömbölyítettem rajta egyet, majd egy tálba tettem, letakartam és a mikró egyenletes melegére bíztam. Ötven perc sem kellett, hogy a duplájára emelkedjen. Kiborítottam lisztezett felületre, finoman átnyomkodtam, majd vekninek formáztam. A két részes jénait megcseréltem ami eredetileg az alja, most az lett a teteje, hogy legyen majd sütés közben hová magasodnia a kenyeremnek. Kikentem kicsi olajjal, és  a veknimet egy mozdulattal beletettem. Letakartam, és hagytam pihenni jó 15 percet. Ekkor éles késsel bemetszettem a tetejét, és adtam neki még takarásban annyi időt, míg a sütő bemelegedett, aljában egy tálka vízzel, hogy gőz is képződjön a sütőtérben. A jénai másik felét bevizeztem és a kendő helyett a kenyeremre borítottam. Betettem a sütőbe, és közepesnél picit alacsonyabb lángon hagytam sülni. (régi a sütőm, nem tudok hőfokot írni, nekem ez az állás jött be) Amikor már tisztességesen megemelkedett és látszott, hogy szép kérge is van, óvatosan levettem a fedést, megspricceltem egy kis vízzel és szép arany színűre sütöttem. A spriccelést közvetlenül sütés után is megismételtem.  Összesen talán 45 percet töltött a sütőben. Rácsra téve hűtöttem ki.




Bevallom őszintén, hogy még mindig nincs egy olyan lábosom vagy sütőedényem, amiben kedvem szerinti kenyeret süthetnék. De ettől még nem mondunk le a házi ízekről, főleg ha egy finom füstölthúsos bableves mellé kell a harapnivaló. Ez a kenyér ízét tekintve igazán kedvemre való lett.

2 megjegyzés:

  1. Tetszik a kenyér egyszerűsége, azt szeretném kérdezni, hogy cukor nem kerül a tésztájába?

    VálaszTörlés
  2. Én nem tettem bele Borika cukrot. De egy csipet nem árt meg neki, ha úgy érezzük, ezzel könnyebben megindulna az élesztő.

    VálaszTörlés