2017. január 4., szerda

Lencseleves füstölt hússal

Hozzávalók:
1 db füstölt malacmaszk ( ami egyébként csontozott és füstölt fél malacfejet jelent)
25 dkg lencse
5-6 dl alaplé (lehet maradék húsleves, vagy kockából is)
1 kisebb fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
2 nagy babérlevél
2 dl tejföl
2-3 ek. liszt
őrölt bors
1-2 tk. almaecet vagy citromlé
Elkészítés:
Én azzal kezdtem, hogy a lencsét beáztatta főzés előtt jó két órával. Utána a füstölt húst egy lábosban odatettem a hagymával, fokhagymával főni. Mivel nem egy csontra száradt termékről volt szó, bő óra alatt meg is főtt nekem. Kiemeltem a léből, hagytam kihűlni. Aztán csinos kockákra vagdaltam a húst. Van némi kövér része is, de szerintem egy ilyen levesben ennyi megengedhető. Csont viszont már csak egy kis darab található, amit aztán az íz fokozása miatt szintén megtartottam. Mivel a lencse nagyon gyorsan megfő, így a húst egyből visszatettem a lábosba, rápakoltam a leszűrt lencsét, a babérlevelet,  felöntöttem az alaplével annyira, hogy leves sűrűséget kapjak, szórtam rá egy kis frissen őrölt borsot, és megfőztem. Míg főtt, a tejfölt a liszttel elkevertem, majd tettem hozzá pár kanállal a forró léből, s behabartam a levest. Pár percig hagytam főni, hogy ne legyen liszt ízű. Közben meglocsoltam almaecettel. Megkóstoltam, harmónikus ízű lett a levesem. Lehetett tálalni! :-)



Ha nem lenne babona a szilveszter körül, szerintem nálunk akkor is megszületett volna ez a levesrecept. Bencém imádja  a lencsét, év közben is legalább havonta főzök belőle valamit, általában főzeléket,az az abszolút favorit. Most azonban nagyot hódított ez a leves, sikerült jól eltalálnom az arányokkal az ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése