2017. március 31., péntek

Joghurtos lángos

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő (vagy egy csomag szárított)
2 dl natúr joghurt
1,5 dl melegvíz
2 tk. só
1 tk. cukor
+ olaj a sütéshez, és ízlés szerint sajt,m tejföl
Elkészítés:
A hozzávalókból a szokásos módon kelt tésztát készítünk. Nekem most is a kenyérsütőm segített, tehát először belekanalaztam a joghurtot és hozzá mértem a kézmeleg vizet. Erre mértem a lisztet, egyik sarokba a cukrot, másikba a sót szórtam, a tetejére pedig az élesztőt. Dagasztó program indult, majd amikor már léeállt az aktív folyamat, tehát keleszteni kezdett volna a gép, kivettem a tésztagombócot, és egy tálba téve letakartam. Ment a mikróba, ahol a zárt tér egyenletes melegében jó 40 perc alatt szépen megnőtt. Lisztezett felületre borítottam, kicsit kézzel átnyomkodtam finoman, és 12 helyel-közel egyforma darabra osztottam. Golyókat formáltam belőlük, és konyharuhával letakarva hagytam még bő tíz percet pihenni. Közben felmelegítettem az olajat, s az első gombócot kicsit lisztes kézzel széthúzgálva beletettem sülni. Közepes lángon nem kell neki túl sok idő, mindenki látja, mikor éri el a széle a számára megfelelő színt. Akkor meg kell fordítani, és a másik oldalát is szépen megsütni. Szalvétűára szedtem, hogy felszívja a lecsepegő olajat. Aztán mindenki ízlése szerint megkente fokhagymás tejföllel, megszórta reszelt sajttal.



Frankfurti leves után nem is kellett jobb ennél a lángosnál. Könnyű a tésztája, enyhén érződik rajta a joghurt íze. Köszönet a receptért a nosaltynak!

1 megjegyzés:

  1. Szerintem ez a folyadék édes kevés, most kelesztés.. Nem tudom mi lesz belőle??

    VálaszTörlés