2017. május 18., csütörtök

Kókuszos gofri

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
15 dkg cukor
1 tk. vanília aroma
3 db tojás
5 dkg kókuszreszelék
15 dkg puha margarin
1,5 dl langyos tej
1 tk sütőpor
Elkészítés:
A tojásokat egy tálba ütjük, hozzá mérjük a puha margarint, a cukrot, és alaposan kikeverjük egy fakanállal. Mehet hozzá a kókuszreszelék, a vanília aroma, majd a sütőpor és a liszt. Ezekkel is eldolgozzuk, majd hagyjuk a masszát egy negyedórát pihenni. Aztán bedugjuk a gofrisütőt, és a kellő hőfokra melegítjük. Ez készülék függő, én négyes fokozatra szoktam állítani, akkor szép aranybarna gofrik sülnek benne. Ha már az ellenőrző lámpa zöldre villan, lehet belekanalazni az első adag masszát. Három evőkanál tészta kell ahhoz, hogy ez a szívalakú sütőlap szépen megteljen. Lezárjuk a tetejét, és bő két percig nem nyúlunk a készülékhez. Akkor már felnyithatjuk, s ha  a színe megfelel az elvárásainknak, akkor egy palacsintázó lapáttal óvatosan nyúljunk alá, és emeljük ki a készre sült gofrintkat. Így süssük ki az egész kókuszos masszát. Egyben is kínálható, de szerintem szebb, ha öt szivecske kerül a tányérra, mintha egy nagy tészta telíti be.



A gofri egy mentőötlet volt ma nálam. Kicsit megeröltettem a bal kezemet, és így a gulyásleves párjául valami másféle tésztát kellett választanom a beígért palacsinta helyett. Szerintem nem döntöttem rosszul. Könnyű szerkezetű, finom lett ez a kókuszos változat, aminek eredeti verzióját a gofrisütőm füzete tartalmazta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése