2017. június 4., vasárnap

Kuszkuszsaláta

Hozzávalók:
20 dkg aprószemű kuszkusz
2 db keményre főzött tojás
2 db fürtös uborka
1 db nagyobb paradicsom
2 szál újhagyma
petrezselyemzöld
morzsolható sajtkészítmény (Lidlben veszem)
3 db piros retek
+ a kuszkusz mennyiségének kétszerese folyadékban (delikátos víz vagy húsleves, alaplé)
1 kk olivaolaj
Elkészítés:
Az egyik legegyszerűbb saláta a világon. A kuszkuszt egy tálba tesszem, és felöntöm a kétszeres mennyiségű forró lével. Belecsorgatom az olajat is, elkeverem és jó lefedem. Mivel ez a kuszkusz nekem most tényleg csak gombostű fejnyi volt, így jó öt perc alatt magába is szívta a folyadékot, szépen megpuhult. De még kicsit várakoznia kellett, míg a zöldségeket megmostam, és egyforma kockákra vagdaltam. A paradicsomnak a belső részét kiszedtem, hogy ne áztassa el a salátát. (Nem ment kárba, kis dobozban a fagyba teszem, és ha pörköltöt főzök, az alá szuper ízesítő pár kocka szintén fagyóba rejtett paprikával) A kuszkuszt villával átgereblyézem, majd beleforgatom a zöldségeket, a kockákra vágott főtt tojást, végül megszórom apróra vágott petrezselyemmel és a morzsolható sajttal.



A kuszkusz szerintem egy nagy találmány :-) Nem igényel hosszú főzést, nem kell mellette állni, és ezerféle módon ízesíthető. Most nálunk ez a hideg saláta készült belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése