2017. december 23., szombat

Ünnepi gyümölcskenyér


Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
15 dkg olvasztott margarin
4 db tojás
30 dkg vegyes aszalt gyümölcs (nálam aszalt szilva, sárgabarack, mazsola és vörös áfonya)
2 ek. csokicsepp vagy apróra vagdalt csokoládé
1 db narancs reszelt héja és 2 ek. leve
15 dkg cukor
1 cs. sütőpor
kevés tej+ forma kikenéséhez margarin és liszt
Elkészítés:
A tojásokat egy nagyobb keverőtálba ütjük. Nem kell szétválasztani. Hozzámérjük a cukrot, beleöntjük az olvasztott de nem forró margarint. Alaposan elkeverjük. Mehet bele a liszt, a sütőpor, majd az aszalt gyümölcsök és a csokoládé, a narancshéj és a narancslé. Elég tömény lesz így a masza, ezért annyi tejjel kell majd lazítanunk, hogy egy keverhető tésztát kapjunk. Összedolgozzuk fakanállal, majd egy margarinnal kikent-kilisztezett formába üntjük. Előmelegített sütőbe toljuk, ahol kis lángon jó 35 percig sül. Érdemes menet közben ránézni, mert előfordulhat, hogy a teteje gyorsabban pirul, mint ahogy a belseje megsül. Ilyenkor érdemes egy darab sütőpapírral letakarni, nehogy megégjen. Én mindig egy saslikpálcával ellenőrzöm, megsült-e a tészta rendesen. Ha készen van, akkor kiborítjuk a formából, és hagyjuk teljesen meghűlni. Utána porcukrozzuk és szeletelve kínáljuk.



Ez a sütemény még bevallom, hiányzott az ünnepi repertoáromból :-) De vágytam már rá, mert az aszalt gyümölcsöket nagyon szeretjük. Így amikor a pinteresten találtam ezt a receptet, rögtön le is csaptam rá, bár menet közben saját ízlésünknek megfelelően módosítottam rajta kicsit. Finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése