2018. április 27., péntek

Csülök Pékné módra

Hozzávalók:
1 kg csont nélküli csülök
1 kg krumpli
3-4 gerezd fokhagyma
1 nagy fej hagyma
2 dl étolaj
2-3 ek. magyaros fűszerkeverék (nálam ebben frissen őrölt bor, paprika, só, őrölt kömény, kevés bazsalikom és kakukkfű szárítva)

Elkészítés:
A művelet nálam még előző este megkezdődött azzal, hogy egy nagy üvegtálban a pác hozzávalóit összekevertem, és a felszeletelt csülköt beleforgattam. Letakartam, és a hűtőbe tettem másnap délelőttig. Egy jó nagy tepsibe belerendeztem akkor a szeleteket, közéjük tettem a megtisztított és gerezdekre vágott hagymát, és a héjas fokhagymát. Ezt direkt nem pucoltam meg, így sütés után a "tokból" egy édes fokhagymakrémet lehet kiszedni. A pácolajat is rákanalaztam, majd bedugtam az előmelegített sütőbe, ahol kis lángon bő 70 percen át sütöttem. Közben néha meglocsoltam a levével, és egyszer átforgattam, hogy a bőrös részek is szépen megsüljenek. Míg a hús puhult, addig a megtisztított krumplit hasábokra vágtam, és a magyaros fűszersóval ezt is átkeverve egy másik tepsibe tettem. Tudom, sokan egyszerre készítik egy tepsiben ezt az ételt, de olyan sok volt a hús, hogy nem igazán lett volna hármónknak elég a krumpli, ami mellé fért. Így amikor a húst kivettem és letakartam, kicsit had pihenjen, a krumplit meglocsoltam a húsból visszamaradt sült páclével, és úgy toltam a sütőbe, ahol egy 40 perc alatt finoman megsült. Kívül kérget kaptak a gerezdek, belül viszont puha maradt. Ez idő alatt szépen szeletekre vágtam éles késsel a nagyobb csülökdarabokat, majd egy kis salátával együtt a kitálalt krupli mellé rendeztem.
Jót ettünk belőle! :-)



A csülökkel úgy vagyok, hogy szeretem, de nem mindennapos része a konyhai életünknek. Néha pörkölt készül belőle, most pedig ez a sült. Finom volt, de Bence bevallotta, hogy a téli nehéz ételek után nála most inkább a köret és a ropogós saláta vitte el a pálmát :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése