2018. június 5., kedd

Pácolt sertéslapocka füstölt sajttal


Hozzávalók:
8 tenyérnyi szelet lapocka
2 dl étolaj
2 ek. flekken fűszersó
2 gerezd fokhagyma
1 tk. apróra vagdalt kakukkfű
10 dkg füstölt Trappista
Elkészítés:
A művelet nálam előző este kezdődött, amikor a hússzeletek széleit bevagdaltam, és enyhén kiklopfoltam őket. Egy üvegtálban összekevertem az olajat, az apróra vagdalt kakukkfüvet, a fűszerkeveréket és a zúzott fokhagymát. Gyenként beleforgattam a hússzeleteket, majd tálra tettem őket. Az utolsó                                                                                                                                              szelet maradt az üvegedényben, és szépen
ráhalmoztam a társait. Fóliával letakartam, és betettem a hűtőbe. Másnap úgy tíz körül elővettem, kicsit átforgattam, és a sütő nagy tepsijébe belerendeztem a szeleteket. A tál alján maradt pácot rákanalaztam, és betolam köepes lángon a sütőbe. Kb. egy bő órát töltötek ott, közben egyszer átforgattam őket. Lereszeltem a füstölt sajtot, és elosztottam a lapockaszeletek tetején. Még öt perc kellett nekik, míg a sajt szépen rájuk olvadt, és már lehetett is tálra szedni. Mi most petrezselymes újkrumplival és uborkasalátával ettük.



Nagyon szép lapockát sikerül a kedvenc húsboltomban venni. Drága hentesem újra fente a kését, és egyforma vastag szép szeletekre fel is vagdalta nekem. Először rántani akartam, de tegnap déélután jött az ihlet, hogy valami újat készítsek belőle. S hogy honnan volt friss kakukkfüvem? Természetesen az erkélyládámból :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése