2018. szeptember 21., péntek

Almás bukta

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt átszitálva
3 dl tej
0,5 dl olaj
3 ek. cukor
1 kk.só
1 cs. szárított élesztő
1 db tojás (+ 1 db a kenéshez)
Töltelék:
6 nagyobb alma reszelve és cukorral, fahéjjal megdinsztelve
+ kevés margarin a tepsi kikenéséhez
és fahéjas porcukor a szóráshoz
Elkészítés:
Én a töltelékkel kezdtem, amit még előző este elkészítettem. Így most délelőtt csak elővettem a kenyérsütőt, és szépen belepakoltam a kimért hozzávalókat. Először a tejet és az olajat, majd a felvert tojást öntöttem bele. Aztán a szitált lisztet, a cukrot, a sót, végül a tetejére szórtam a tasakos élesztőt. Dagasztó programon szép simára kidolgozott lett a tésztám, amit utána áttettem egy enyhén kilisztezett tálba, konyharuhával letakartam, és a mikróba tettem (nem kapcsoltam be :-) ) ahol az egyenletes hőmérsékleten egy óra alatt gyönyörűen a duplájára nőtt. Ezután lisztezett munkafelületen kicsit átdolgoztam, majd kb. fél centi vastagra nyújtottam, és 8x8 cm-es négyzetekre vágtam. Minden négyzetre tettem egy kanálnyi párolt almát, feltekertem, és a margarinnal kikent tepsibe sorakoztattam a buktáimat. Fél órát letakarva pihentek, ez idő alatt szépen megnőttek, kicsit össze is értek, de ez nem baj! Lekentem őket felvert tojással, és az előmelegített sütőben jó fél órát sütöttem. Utána kiszedtem egyenként a buktákat, s miután kicsit meghűltek, megszórtam őket a fahéjas porcukorral.


A tészta alapreceptjét a Femina oldalán találtam. Nálam viszont most alma került bele lekvár helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése