2018. szeptember 17., hétfő

Sültből "kínai" , avagy a tegnapi ebéd újrahasznosítása :-)

 A megszokottakhoz képest ez most kicsit más recept lesz. Csak azért írom le, hogy lássátok, milyen egyszerű egy előző napi ebédmaradékból valami teljesen újat varázsolni. :-) A vasárnapi menü sörben párolt malachús volt gombával, zöldségekkel, valamint párolt rizs körettel. Maradt hús, gomba és rizs, de úgy éreztem, simán felmelegítve ez már kicsit száraz, élvezhetetlen lenne. Ezért még a következő hozzávalókat tettem főzés előtt a konyhapultra:
1 marék fagyasztott borsó
1 kis szál sárgarépa apróra kockázva
1 kis fej hagyma szálasra szeletelve
2 db tojás
1 csomag Pennyben kapható kínai mártás por (bármilyen más márka is jó)
ételízesítő
Elkészítés:
Azzal kezdtem, hogy a húson található kövér részeket levágtam, felkockáztam és egy serpenyőben ropogósra sütöttem. Közben a borsót és a répakockákat mikróban megpároltam. A rizst alaposan szétnyomkodtam, hogy a szemek ne tapadjanak össze. Beleöntöttem a wokba, és átmelegítettem. Felvertem villával egy kistálkában a két tojást, és egyenletesen a rizsre csorgattam. Majd jól átforgattam, hogy lehetőleg minden szemet bevonjon a tojás. Állandóan kevergettem fakanállal, míg meg nem szilárdult, aztán hozzá adtam a zöldségeket és a kisült tepertőt. Utána ízesítettem kicsit delikáttal, és ez már készen is volt. A wokot kitöröltem, és tettem bele keveset a kisült zsírból. Rászórtam a felkockázott sült húst és gombát, jól átpirítottam. Közben az alapport 3 dl hideg vízben elkevertem, majd a húsra öntöttem, és közepes lángon kevergetve hagytam kellőképpen besűrűsödni. Ez sem volt túl sok idő. Aztán már nem maradt más, mint a tálalás. Ugye, hogy nem is olyan ördöngős mutatvány? :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése