2011. október 21., péntek

Répatorta


Hozzávalók:
16 dkg liszt
10 dkg cukor
1 cs. sütőpor
2 db tojás
1,5 dl olaj
1 cs. vaníliás cukor
12 dkg tejföl
8 dkg dió darálva
12 dkg sárgarépa lereszelve
1/2 citrom reszelt héja
csipetnyi só
kevés fahéj (én mézeskalács fűszerkeveréket használok)
Mázhoz: 1 db tojásfehérje
1/2 citrom reszelt héja és leve
15 dkg cukor
Elkészítés:
A legtöbb időt az veszi el, amíg kimérem a hozzávalókat, lereszelem a sárgarépát, ledarálom a dióbelet. Utána már nem nagy munka, mert csak egy tálba teszem a hozzávalókat és egy fakanállal jól elkeverem. Ezután egy vajazott-lisztezett, vagy sütőpapíros tepsibe öntöm, és előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöm. Ha elkészült, kiveszem a tepsiből egy deszkára, és megvárom, amíg teljesen kihűl. Közben elkészítem a mázt. Ehhez a tojásfehérjét egy tálba teszem, hozzámérem a cukrot, belereszelem a citromhéjat és belecsavarom a fél citrom levét. Ide már nem elég a fakanál, robotgéppel szoktam szép fényes fehérre keverni. A kihűlt süti tetejét megkenem vele, és díszítem. Ha a máz megszilárdult (csontkemény soha nem lesz) akkor lehet szeletelni.



Régen szemezgettem már a répatortával, de valahogy nem volt bizodalmam benn. Sütemény és répa? Na ebből mi lesz...de aztán egy vasárnap rászántam magam és nekiláttam. Már az illat is kellemes volt, ami sütés közben belengte a konyhát. Az ízben pedig kellemesen csalódtam. Nem érződik ki benne a répa íze, pikáns összhangot alkotnak a dióval és a fűszerkeverékkel, valamint a citromos mázzal. Bence nem győzött enni belőle, a férjem viszont köszönte szépen, de nem nyúl Ő:-) Hiába győzködtük, nem állt rá a dologra. Nem is tudja, mit veszített....





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése