2011. október 21., péntek

Töltött gombafejek


Hozzávalók:
10 fej szép gomba
1 fej lila hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis csokor petrezselyemzöld összevágva
2 db tojás
zsemlemorzsa
10 dkg sajt reszelve( de lapkasajt is jó szétvágva)
olaj
Elkészítés:
A gombafejeket megmossuk, tönkjüket kiszedjük. Nem dobjuk el, hanem jó apróra összevágjuk, csakúgy, mint a hagymát és a fokhagymát. Egy lábosba kevés olajat öntünk, rátesszük az összevagdalt hozzávalókat, megszórjuk őrölt borssal és ételízesítővel, majd pár perc alatt megpároljuk. Levesszük a tűzről, és hozzá ütjük a tojásokat, beleszórjuk a petrezselyemzöldet. Megszórjuk annyi zsemlemorzsával, hogy a töltelék összeálljon, de ne legyen túl kemény. Ezt a masszát töltjük a gombafejekbe. A tetejükre kerül a reszelt sajt, és egy jénaiba téve mehetnek a sütőbe. Nem kell neki sok idő, a gomba is megpuhul, mire a sajt közepes lángon ráolvad.


Egyszerű, mutatós és nagyszerű gombás étel! Elkészíthető mikrohullámú sütőben is, de én inkább a tűzhelyre szavazok. szeretem, ahogy sütés közben kap egy kis színt. A mikró másik nagy hátránya, hogy a gomba sütés közben vizet ereszt, és az megül a tányér alján, amiben betettük a mikróba. Ezzel szemben a sütőben a nedvesség el is párolog. A barátnőm nagyon szereti a gombát, de a családja nem osztja ezt a lelkesedését. Így elsősorban az Ő kedvéért szoktam elkészíteni a töltött gombát, ha valamilyen ünnepet tartunk nálunk. Mivel nincs benne hús, így a keresztlányom is megeszi. De próbáltam már úgy is, hogy egy kis sonkát vagy füstölt tarját vagdaltam apróra, és azt kevertem a töltelékbe. Isteni volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése