2011. november 4., péntek

Gyümölcstorta


Hozzávalók:
A tésztaalaphoz:
3 db tojás
10 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
10 dkg liszt
A tetejére:
1 cs. vanília vagy tejszín ízű főzős pudingpor
3,5 dl tej
3 ek. cukor
gyümölcs ízlés szerint
1 cs. zselatin a bevonáshoz

A tésztához a tojásokat habosra kavarom a cukorral, majd óvatosan beleforgatom a sütőporos lisztet. A masszát egy alaposan kivajazott-lisztezett gyümölcstorta formába öntöm, és előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöm. Pár perc állás után kiborítom a formából, és hagyom, hogy egy tálra téve kihűljön. (a legcélszerűbb szerintem előző délután megsütni a piskótaalapot, és másnap reggel betölteni)Közben a pudingport a cukorral és a tejjel megfőzöm, és gyakran megkevergetve kihűtöm. Ha már langyos a puding, rákanalazom a gyümölcstorta alapra. Felkarikázom a megtisztított gyümölcsöket, és tetszőleges alakzatban felpaklom a puding tetejére. A zselatint elkészítem a tasakon található útmutató szerint, majd 2-3 perc állás után középről megkezdve rácsorgatom egyenletesen a torta tetejére. Beteszem a hűtőbe pár órára, hogy a zselatin és a puding is tökéletesen megdermedjenek. Tálaláskor tejszínhabbal lehet díszíteni.

Sokáig idegenkedtem a gyümölcstortától, aztán egyszer csak elkészítettem én magam is az első darabot. Kicsit híg lett benne a puding, folyt a zselatin, ami persze átáztatta az egész művemet, de imádott férjem hűségesen kanalazta a tortatálról, bizonygatva, nem is lett az olyan rossz:-) Imádom a pasit! Aztán ismét hosszú szünet következett a gyümölcstortagyártásban nálunk. Ám amikor Bence már nagyobbacska lett, a kedvéért újból nekiveselkedtem. Akkor találtam egy női magazinban ezt a tortaalapot, amit azóta is használok. Csökkentettem a pudinghoz adagolt tejet, és a zselatinnal is várok picit, mielőtt a tortára önteném. Nem mondom, hogy ez a kedvenc süteményem, amit készíteni szoktam, de évente két-három alkalommal ez is az asztalra kerül nálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése