2012. január 13., péntek

Kávétorta (életem 45. születésnapjára:-))


Hozzávalók:
8db tojás
8 ek. rétesliszt
8 ek. cukor
1 tk. sütőpor
Krémhez:
0,5 liter tej
3-4 ek. cukor
1 cs. vaníliás cukor
3 db tojás
5 ek. finomliszt
20 dkg margarin
csipet só
2 ek. instant kávépor
1 ek. rumaroma
díszítéshez: 1,5 dl tejszín+ 1 ek. cukor
Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztom. Az egyik tálba a sárgája, a másikba a fehérje kerül. Nagyon óvatosan kell bánni a tojással, a fehérjébe nehogy sárga rész kerüljön, mert akkor képtelenség kemény habot verni belőle. Ha sikerült a szétválasztás, akkor a gépi habverővel habbá verem a fehérjét. Kis sebességgel kezdem a verést, és közben folyamatosan adagolom hozzá a cukrot. Óvatosan beledolgozom egyenként a tojások sárgáját, majd fakanállal beleforgatom a sütőporos lisztet is.
Közben a sütőt előmelegítem kb. 180 fokra. A tortaforma alját kikenem zsírral, majd kilisztezem, és beleöntöm a piskótamasszát. Azonnal megy a sütőbe. Kb. 40 perc múlva megnézem. Általában egy fogpiszkálóval szúrom meg a tésztát. Ha a massza ráragad, akkor még visszateszem sülni. Ám ha a fogpiszkálót szárazon húzom ki, akkor elkészült a piskóta. Kicsit hagyom hűlni, aztán szétkapcsolom a formát és tálra teszem a piskótát.
Ez egy alap piskóta. A mennyiség midig úgy változik, ahogy a tojások száma. Vagyis ahány tojás, annyi kanál liszt és annyi kanál cukor. A cukor nehezebb, mint a liszt, ezért a lisztet púpos kanállal mérjük! Fontos még tudni, hogy a sütőt az első tíz percben nem szabad megnyitni, mert akkor soha nem jön fel a piskótánk, lapos, gumiszerű marad.

Krém:
Egy vízzel kiöblített lábosba kimérek 3,5 dl tejet, és odateszem főni. Közben egy tálba a maradék 1,5 dl tejet összekeverem lehetőleg csomómentesre a liszttel, tojásokkal, cukorral, vaníliás cukorral és csipet sóval. A forrásban lévő tejhez csurgatom, és folyamatosan kavargatva sűrű masszává főzöm. Leveszem a tűzről, beledarabolom a margarint, és habverővel vagy robotgéppel simára dolgozom benne. Ezután beleöntöm a rumaromát és a kávéport, és ezekkel is jól elkeverem. Hagyom teljesen kihűlni, majd a három lapba vágott piskótát megtöltöm vele. A tetejére és az oldalára is jutott a krémből.
A hűtőben jól lehűtött tejszínt 1 ek. cukorral jól felverem, majd nyomózsákba téve ezzel díszítem a torta tetejét.



Életem szerelme január 15-én tölti be a 45. évet. A barátok azonban már ma kopogtatnak, hogy egy tányér finom vacsora és egy jó pohár bor mellett megünnepeljük a nagy eseményt. Persze nem is lenne születésnap a születésnap, ha a torta elmaradna. Így tegnap délután sütöttem egy kerek piskótát, elkészítettem a krémet is, ma pedig reggel, miután Bencét útnak indítottam az iskolába, betöltöttem a tortát. Így mire a férjecském felébredt, már a hűtőben pihent az ünnepi édesség. Na persze még hiányzik róla valami.....a két számgyertyát a világért sem felejteném le róla:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése