2012. február 7., kedd

Nudli


Hozzávalók:
50 dkg krumpli
kb. 12-15 dkg rétesliszt
1 db kisebb tojás
olaj
csipet só
+ zsemlemorzsa
lekvár
Elkészítés:
A krumplit jól megmosom, és héjában megfőzöm. Megtisztítom, hagyom kihülni, majd összetöröm krumplinyomóval. Egy tálba teszem, hozzáadom a lisztet, a tojást és a sót, majd egynemű tésztává gyúrom a kezemmel. A liszt mennyisége természetesen itt is, mint minden krumplis ételnél attól függ, milyen a krumpli összetétele, mennyire lisztes vagy éppen parázs. Rugalmas, nem túl lágy, de nem is gumiszerű alapot kell kapnunk. Nem hosszadalmas ez a folyamat, pár perc alatt meg is van. Az így kapott tésztát darabokra vágom, majd hosszú kisujjnyi csíkra hengergetem. Késsel kb. két centis darabokra vágom. Egy lábosba bőséges mennyiségű enyhén sós vizet forralok, s ebbe teszem bele a nudlikat. Megvárom, míg újra forr a víz, és feljönnek a nudlik a felszínre. Innen számítva még 2-3 percig hagyom főni, aztán egy szűrővel vagy lapáttal óvatosan kiszedem a vízből őket. Jól lecsepegtetem, és a közben megpirított zsemlemorzsára teszem. Óvatos mozdulatokkal összerázom a tálat, hogy a pirított morzsa mindenhol érje a pucér nudlicsekeket:-) Porcukorral megszórva, vagy lekvárral a tetején kínálom.


Egy finom kolbászos-tejfölös krumplileves után nem is kellett más, mint egy jó nudli. A mai adag érdekessége az volt, hogy nem csak zsemlemorzsával szórtam meg, hanem cukrozott-darált mogyoróval is. Egyik nagyobb áruházban akciós volt az a mogyoró töltelék, (zserbóhoz, bejglihez ideális)amit az ünnepek idején még szinte arany árban mértek. Most azonban magam is megdöbbentem, milyen jó áron jutottam hozzá. Persze rögtön fel is bontottam a csomagot, és isteni illat terjedt szét a konyhában. Szóval ebből kapott a nudli is egy adagot, és persze estére már csak emléke volt az üvegtálban:-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése